Petris fotoblogg

Det gäller att kunna sina verktyg

Kategori: Allmänt

Sorry, men jag har märkt att min blogg är torr och tråkig. Det är ett under att folk kommer tillbaka varje dag och tittar till den ändå. Tack ni som gör det! Vad har ni för tips om bilder ni vill se? Finns det hemligheter kvar att avslöja runt skapandet av en bild? Är det intressant att veta hur man bäst teoretiskt komponerar en bra bild? Jag vet inte. Skriv gärna ett par rader i något av kommentarfälten och dela med dig av din åsikt.

Jag tycker verkligen om att blogga, vara kreativ och skapa bilder, bestämma vilken stämning det ska vara i dem. Betsämma utsnitt, komposition och innehåll. Det är någonting jag verkligen gillar skarpt! Kameran har blivit en del av min vardag. Jag tackar mig själv att jag var envis och lärde mig photoshop och att jag ville söka till fotokursen på gymnasiet även fast den var schemalagd utanför ordinarie skoltid. Det är jag glad över att jag gjorde! Nu kan jag själv bestämma vad jag vill berätta med mina bilder! Det gäller att kunna sina verktyg!

Har ni frågor, kanske tips eller allmänna funderingar kring mig eller mina bilder? Kan jag hjälpa er med era egna bilder? Skriv gärna en eller ett par rader i kommentarsfältet. Det går bra att vara anonym! :)




Denna bild på Tim är en av favoriterna för tillfället. Jag gillar färgerna. Det blå i skuggorna och grön/gula i mellantornerna, riktigt lyckat!

KOMMENTARER:

  • Anonym säger:
    2009-09-11 | 13:27:48

    det funkar inte att föra över pengar till dej. Skicka kontonr igen..om de e nå fel på den jag fick../jenita

  • eva säger:
    2009-09-11 | 15:45:20
    Bloggadress: http://iivas.blogg.se/

    Tjena! Jag tycker om att se dina foton eftersom du är duktig på det =). Sen känner man ju ofta igen objekten också så det är kul det med. Själv har jag bara en mobilkamera men tips och trix skadar väl aldrig för dom som har en riktig kamera. (Såvida du inte har tips för en "mobilkameroman" hehe). Så jag gillar din blogg, däremot tycker jag att du uppdaterar för sällan =).

  • Henna säger:
    2009-09-13 | 11:49:42
    Bloggadress: http://letilllivet.blogg.se/

    Det finns alltid hemligheter bakom skapandet av bilder :) Jag håller med eva, uppdatera oftare. Men jag förstår om du har fullt upp med skolan b.la.

  • Henna säger:
    2009-09-15 | 16:11:18
    Bloggadress: http://letilllivet.blogg.se/

    Ha det så GÖTT på Grankan! Ta't lugnt!!

  • fredric bloggfji säger:
    2009-10-04 | 20:06:04
    Bloggadress: http://bloggfji.se

    Tack så mycket :) ser fram i mot att göra nästa :)!

Kommentera inlägget här: